Cake

Cake

Friday 27 January 2017

CADBURY CONGO BAR

CADBURY CONGO BAR.

Hari ni saya nak kongsikan satu lg resepi yg saya dpt  dr facebook saya..percubaan pertama saya nampaknya menjadi..alhamdulillah..kek yg ringan dan mudah penyediaannya..bg yg suka coklat mmg sesuai sgt.kek ni saya x perlukan mixer kerana penyediaannya amat senang..bg yg nak buat jamuan ringan ,berkelah saya cadangkan kek sesuai sgt utk dihidangkan.

Resepinya:
5cawan tepung naik sendiri
6 biji telur ayam
2 cawan coklat chip
1 1/2 cawan butter
2 cawan gula perang
sekeping besar coklat cadbury bar
1 camca teh esen vanilla
CARANYA
-gula perang dan butter di putar dgn senduk kayu sehingga kembang
-setelah kembang bubuh telur satu persatu dan kacau rata.kemudian tuangkan esen vaniila
-setelah kembang.tuanfkan coklat chip dan tepung naik sendiri td..
tuangkan atas loyang/tray yg dilapik dgn kertas minyak dan susun lah coklat cadbury td diatas nya
+ bakarlah selama 30 minit dgn api atas bawah dlm suhu 170c..
selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment