Cake

Cake

Sunday 11 December 2016

kek birthday Naim





kek birthday NAIM...beberapa hari lagi nak menyambut hari jadi Naim tetiba suatu petang dia berckp pada saya dia nak kek ada lembu..saya terkedu mendengarnya sebelum ni saya saya tak terpikir yg dia boleh nak kek yg pelik2..tapi oleh kerana saya tak nak mengecewakan nya saya pun search dlm internet cara membuat kek 3D..Puas saya cari kek bentuk lembu tp tak jumpa2..lama kelamaan saya fikir apa kata saya buat sebiji kek dan letak toppingnya icon lembu..saya pun mula membuat lek coklat moist yg menjadi kek kegemaran Naim..sementara kek masak dlm oven saya menguli  pes fondant untuk membuat seekor lembu.rupa2nya mencabar jugak'sya pikir takkan nak letak sekor lembu jer..saya mereka binatang2 lain spt itik dan angsa..bila kek siap masak saya mula membuat topping nya dgn coklat ganache dan hias tepinya dgn fresh cream..nampaknya saya silap..fresh krim yg saya paip kan itu tak nak melekat pd kek yg saya salut dgn krim ganache ..nak buat camna..saya biarkan jerlah..atas kek tu saya buat sungai n rumput2..selesai siapkan kek saya buat pulak bbrp juadah lain..tiba lah saat2 yg dinantikan mlm tu bila naim balik dr kelas tusyen saya sya hidangkan kek yg diminta2 selama ini dia punya sukaaaa..sampai tak sabar2 untuk memotong kek nya tapi apa yg dia ambil dulu?....CUBA TEKA😜😜

No comments:

Post a Comment